Dit is een forum van en voor studenten van de 1e Ba Farmacie.
MC examen 2004

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    1e Ba Farmacie // Plantkunde
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
matthias cuykx



Geregistreerd op: 22 Mei 2010
Berichten: 117

BerichtGeplaatst: 23-05-2010 11:33:35    Onderwerp: MC examen 2004 Reageren met citaat
Iemand had me gevraagd naar de antwoorden van de MC van dit proefexamen, omdat die niet zouden zijn aangegeven. Waarom maken we dit dan niet openbaar, zodat iedereen kan aanvullen/verbeteren?


ik begin bij vraag 6, de andere zijn vooral beeldprentjes, die kun je evt. opzoeken:
6: carpellen zijn een deel van het gynaecium, ze zitten rond het vruchtbeginsel
7: alle pro- en eucaryoten hebben een plasmamembraan. Dat van dat DNA telt niet als de virussen mee in de pro-caryote groep zitten.
8: cyano-bacteria
9: verbinding tot h2o, hij neemt wel elektronen op en af, maar dat is om een binding aan te kunnen gaan met de protonen
10 vooral A en indirect B, A bestaat niet zonder B en A produceert de energie die in de voedselketens terechtkomt
11:xeromorfe planten zijn aangepast aan een droog milieu, dus een dikke epidermis en cuticula en weinig huidmondjes (zeker NIET aan de adaxiale kant)
12: is een moeilijke, het hangt af van de samenstelling van de plasmamembraan, bij GRAM nega spirochaeten is er nog een extra laag LPS (lipopolysachariden)
13: in een hypertone omgeving gaat de cel water afgeven aan zijn omgeving. de cel krimpt dus, dit proces noemt plasmolyse enkel C is juist
14: A en B: de phospholipidelaag is op zich zeer dynamisch. als bewegingsvrijheid op die phospholipiden terugslaat zou ik B ook juist rekenen
15 staat al juist weergegeven
16 protostele, sifonostele, eustele
actatostele en plectostele is een andere evolutielijn.
17een fusiforme cel is een soort meristeemcel die voor het xyleem zorgt.
18:A en B
19: de potentiaal wordt opgebouwd door ionentransport D
20 Aen C A ontstaat uit B en de pericykel
21BCD
22PMF?
23ABC
24 vooral D
25A
26B
27AenB
28C
29 tja...
30hangt er van af... opportunistisch, er zijn zo'n soorten, andere zijn onstopbaart, sommige produceren idd antibiotica,...
31hartglycosiden doen het hart krachtiger pompen, er is dus voornamelijk een bloeddrukstijging

voilą niet alles is juist denk ik, maar dit is toch al iets...

MVG

Matthias
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jente



Geregistreerd op: 22 Mei 2010
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 23-05-2010 11:58:20    Onderwerp: Reageren met citaat
Dankjewel !

Toch staan er vreemde MC vragen bij vind ik. Sommige dingen hebben we precies niet gezien. Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Filip



Geregistreerd op: 22 Mei 2010
Berichten: 44

BerichtGeplaatst: 23-05-2010 12:53:49    Onderwerp: Reageren met citaat
Das dan ook van 2004 en wrs niet van dezelfde prof die wij hebben...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
ibaa



Geregistreerd op: 23 Mei 2010
Berichten: 18

BerichtGeplaatst: 23-05-2010 15:07:56    Onderwerp: Re: MC examen 2004 Reageren met citaat
matthias cuykx schreef:
Iemand had me gevraagd naar de antwoorden van de MC van dit proefexamen, omdat die niet zouden zijn aangegeven. Waarom maken we dit dan niet openbaar, zodat iedereen kan aanvullen/verbeteren?


31hartglycosiden doen het hart krachtiger pompen, er is dus voornamelijk een bloeddrukstijging

voilą niet alles is juist denk ik, maar dit is toch al iets...

MVG

Matthias


hartglycosiden werken op de Na/K ATP-ase ze blokkeren die dusdanig dat er veel Na in de cel is hierdoor hoeft de Ca/Na pomp weinig te doen (die zou eigenlijk Ca naar buiten pompen en Na naar binnen) maar omdat er al veel Na in de cel is zal die dat niet meer hoeven.


bedankt voor de andere vragen
_________________
En boven elke wetende staat de alwetende
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
nathalievp



Geregistreerd op: 15 Apr 2011
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 15-04-2011 14:14:58    Onderwerp: Reageren met citaat
kan iemand me zeggen waar ik dat voorbeeld examen kan vinden, en of dit van prof Beyens was.
danku
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    1e Ba Farmacie // Plantkunde Tijden zijn in GMT + 3 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum