Ik heb een aantal vragen ivm de oplossingen van 2005. Oefening 5 van Stereochemie namelijk.
Bij B begrijp ik niet waarom 'OH' onderaan staat bij de Fischer projectie en niet 'CONH2'
En dan denk ik ook dat er bij D precies een aantal zaken omgedraaid zijn. H en Br, H en Cl: die had ik omgekeerd staan in mijn Newman projectie.
Ja da van die OH en CNOH snap ik ook niet goed. De langste koolstofketen moet toch verticaal staan?
Oefening 6 H van die stereo snapte ik ook niet. Ik kom uit dat het enantiomeren zijn... maar in de verbetering staat dat het identieke structuren zijn.
Geplaatst: 20-06-2010 22:47:51 Onderwerp:
Je moet zien wat er al gegeven is denk ik, en daar naartoe werken...
Bij D had ik ook iets anders, ik had die H's tussen Cl en Br (is weer gegeven dus hier naartoe werken) er onder ipv er boven en dan C6H5 en CH3 vanboven, is da hetzelfde of ni ? Ksnap anders ni hoe je die structuur bekomt...
Xx
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!