De grafiek heet gewoon de actieve kracht-lengte verhouding waarbij de rechte een maat voor contractiliteit is. Ik denk dat er wordt aangegeven bij welkke samentrekking welke krachtopbouw hoort, maar ik vat dat precies niet zo goed... Gaat het dan over een nabelaste twitch?
De preload is de passieve kracht lengte-verhouding.
mja ik denk wel dat dat over een nabelaste twitch gaat. En die hellingsgraad geeft dan de contractiliteit aan. Als ge dan een stijlere helling hebt dan kunde meer kracht opbouwen en u last verder verplaatsen. Maar ik vind dat ook nogal een rare grafiek... .
De vertikale lijn toont de krachtopbouw als er geen lengteverandering is (isometrisch).
De horizontale lijn als er geen krachtopbouw is (isotoon).
Bij de afterload is er eerst een kleine krachtopbouw (beweging vertikaal) vooraleer er een lengteverandering optreedt (horizontaal).
als je nog steeds een grote verandering van lengte kunt doen als je al een grote krachtopbouw doet, dan krijg je een steilere lijn. De spier heeft een betere contractiliteit
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!